Kalbėk trumpai ir aiškiai. Auksinė taisyklė, kuri, pasirodo, galioja ne tik realiame gyvenime, bet ir internetinėje erdvėje. Kodėl, norint savo žodžiais ar tekstu pasiekti tikslinę auditoriją, informaciją būtina perteikti trumpai ir konkrečiai?

Internete dažnas mūsų, nepriklausomai nuo amžiaus, išsilavinimo ar pomėgių, praleidžiame daug laiko. Tačiau tai dar nereiškia, jog viename interneto puslapyje, YouTub’o kanale ar socialinio tinklapio paskyroje „sėdime“ valandų valandas. Internetas tuo ir žavi, jog akimirksniu galime keliauti iš vienos svetainės į kitą ir rinkti mums aktualią informaciją, pirkti prekes ar paslaugas. Toks yra tipinio interneto vartotojo portretas.

Natūralu, jog kitoje „barikadų“ pusėje esantieji, pavyzdžiui, internetinės parduotuvės savininkas, , yra suinteresuoti, jog vartotojai ne tik apsilankytų, bet ir susidomėtų siūloma preke ar paslauga. Šį veiksmą paskatinti gali tinkamas turinys (tiek video, tiek tekstas), kuris, be kitų reikalavimų, turi būti trumpas bei konkretus. Idealu, jei pirmąja video įrašo minute ar pirmaisiais teksto sakiniais pristatoma pagrindinė turinio mintis bei potencialus klientas „užkabinamas“ daugiau pasidomėti Jumis ar jūsų siūlomomis prekėmis/paslaugomis. Naivu tikėtis, jog interneto vartotojas kantriai peržiūrės visa vaizdo įrašą ar, prasukinėdama, bandys rasti atkarpą, kurioje pagaliau teiksitės sukonkretinti, apie ką kalbate. Labai tikėtina, jog šis paliks jūsų svetainę ar YouTub’o kanalą ir išeis pas konkurentą, gebantį kalbėti konkrečiau.

Daugumos internetinėje erdvėje esančių video įrašų trukmė yra kur kas ilgesnė nei 1 minutė. Ar tai reiškia, jog pastarųjų kūrėjai neatliko „namų darbų“, tai yra neišmoko kallbėti konkrečiai ir aiškiai? Nebūtinai. Kalbos trukmė priklauso tiek nuo pokalbio objekto, tiek ir nuo tikslinės klausančiųjų grupės. Kai kurios temos, norint atskleisti pastarųjų esmę,  reikalauja platesnio aptarimo. Svarbiausia, jog konkretūs būtumėte pokalbio pradžioje, nusakydami turinio esmę. Žiūrintysis/klausantysis, gavęs konkrečią informaciją, turi suvokti, ar ši jam naudinga. Žmogus, kurį „užkabinsite“, mielai klausys jūsų ir toliau, jeii aptariamą temą nuspręsite analizuoti plačiau.

Kalbėti trumpai, konkrečiai, tačiau kartu įdomiai bei įtraukiančiai – iššūkis net tiems, kurie turi daug viešojo (gyvai su auditorija ar prieš kamerą) kalbėjimo patirties. Tačiau to išmokti gali kiekvienas, kuriam reikalingas sėkmingas bendravimas su kitais. „1 minutės video“ mokymai – puiki praktika, padėsianti tobulinti komunikacijos įgūdžius, koncentruotai reikšti savo mintis, pasitikėti savimi prieš kamerą bei sumažinti (o gal net ir visi nugalėti) publikos baimę.

Taigi, šiais laikais kalbėti trumpai ir konkrečiai svarbu dėl didžiulio informacijos srauto, kuris užgriūna mus tiek realiame gyvenime, tiek internetinėje erdvėje. Laikas – didžiulė vertybė, tad, jį taupydami, visi ieškome greitai ir lengvai prieinamos informacijos.

KODĖL SVARBU KALBĖTI TRUMPAI BEI KONKREČIAI?